Методичні розробки

Зображення «ідеальних» документів

На кожному робочому місці учня зазвичай знаходяться правила техніки безпеки. Проте, так само можна надрукувати і основні правила оформлення документів, так би мовити «опорні зображення».

Наприклад, я використовую зображення «ідеального» тексту, слайда і програми мовою Pascal (можна ще й електронний лист додати).

У таких підказках повинні фігурувати лише декілька головних цифр, а не всі параметри форматування! І учні обов'язково закарбують їх у пам'яті :)

«Рейтингове» оцінювання презентацій

На уроках інформатики вчитель часто має справу з учнівськими презентаціями. Їх можна оцінити за «рейтинговою» системою (подібну використовують на шкільних олімпіадах). А ще застосувати до великих проєктів, наприклад, сайтів чи програм.

а) Звичайний слайд – max 3 бали.
б) Простіші слайди (наприклад, титульний) – 1‑2 бали.
в) Слайди з творчим підходом (наприклад, опис уявної планети, неіснуючі дорожні знаки і т. п.) – max 4 бали.
г) І, нарешті, по 1‑2 бали можна давати за анімаційні ефекти, правильний порядок слайдів, збереження і т. п.

Підрахувати суму. А далі можна ставити оцінку за наперед заданою шкалою або пропорційно до 12 балів.

Недоліком (якщо так можна вважати) є те, що вчитель задає максимальну кількість слайдів в учнівській презентації.

Автовизначник дат для календарного планування

Цей проєкт, виконаний у середовищі Excel, вираховує усі дати у навчальному році, необхідні вчителю для календарного планування.

Ви вводите поточний рік, дати усіх свят чи канікул протягом навчального року (суботи та неділі не треба!) і дні тижня (з чисельниками чи знаменниками, якщо треба).

І все! Можна копіювати результат куди завгодно.

Формули автоматично змінюють чисельники та знаменники, враховуючи, що перший робочий день – чисельник. Канікули, звичайно ж, пропускаються.

Порядок дат свят чи днів тижня значення не має!

Підтримується max 5 уроків на тиждень (вистачить?).

Проєкт Scratch «Котики і ліфт»

Цей проєкт я створив у процесі дослідження можливостей середовища Scratch. Програма демонструє, як виконуються паралельно (без збоїв та глюків!) багато процесів.

Адже:
а) рухаються одразу 5 котів і ліфт;
б) коти вітаються один з одним при першій зустрічі;
в) порядно чекають своєї черги до ліфта;
г) ідуть пішки, якщо черга до ліфта перевищує їх лінивість, заданої на початку проєкту.

Проєкт показує і очевидні недоліки середовища: громіздкість коду (особливо умов в розгалуженнях), занадто мала площа для його редагування та відсутність процедурного програмування.

Спробуйте щось змінити у коді і ви наочно переконаєтесь, наскільки це незручно! Хоча накопіювати ще котів не є проблемою :)

«Заборонювач» копіювання тексту

При роботі з Інтернетом часто виникають ситуації, коли учні копіюють текст і додають у свою роботу, навіть не задумуючись і не усвідомлюючи суті скопійованого матеріалу.

Для боротьби з таким плагіатом я використовую власний додаток, який «забороняє» копіювання будь‑якого тексту. Проте, інших об’єктів (файлів, зображень, мультимедіа), а також посилань на вебсайти, це не стосується.

Як показала практика, переважна більшість учнів починає читати знайдену інформацію і вибирати основне. Тепер їхні презентації не містять «занадто розумних» виразів, складних чисел, і взагалі, тексту значно поменшало. А особливо вперті «друкарі» досконало навчилися вводити швидко текст і виправляти помилки :)

Програма при запуску заноситься у пам’ять і постійно там знаходиться. Вимкнути її можна, вимкнувши процес у диспетчері завдань. Але вона аж ніяк не заважає роботі комп’ютера.

Немає коментарів:

Дописати коментар